WARUNKI UCZESTNICTWA ( jako załącznik do Umowy Zgłoszenia)
Nasze wyjazdy to trampingi, nie zwyczajne wycieczki objazdowe.
DLA UCZESTNIKÓW WYPRAW TRAMPINGOWYCH ORGANIZOWANYCH PRZEZ „SUPERTRAMP” Sp. z o.o.
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE DANEGO WYJAZDU OMAWIANE SĄ W BIURZE, TELEFONICZNIE, E-MAILEM.
ZAWARCIE UMOWY-ZGŁOSZENIA
Przed zawarciem umowy o udziale w imprezie trampingowej Uczestnik powinien zapoznać się z ramowym programem imprezy, poniższymi Warunkami Uczestnictwa (stanowiącymi integralną część umowy), przepisami paszportowo-wizowymi, z informacjami MSZ-u dotyczącymi odwiedzanego/-ych kraju/-ów (www.polakzagranica.msz.gov.pl), przepisami sanitarnymi oraz wymaganiami zdrowotnymi dotyczącymi konkretnej imprezy. W przypadku pojawienia się pytań, udzielamy dodatkowych informacji w siedzibie biura SUPERTRAMP, telefonicznie (12 632–7999) lub e-mailem: supertramp@supertramp.pl
REZERWACJA
Rezerwacji można dokonać z kilkunastomiesięcznym wyprzedzeniem lub do wyczerpania wolnych miejsc. Ramy czasowe wyznaczają terminy wykupu biletów lotniczych i/lub kolejowych, konieczność wyrobienia wiz oraz inne niezbędne formalności, które wymagają czasu. W wyjątkowych przypadkach rezerwacji można dokonać na mniej niż 30 dni przed wyjazdem. Aby zarezerwować wybraną imprezę, należy skontaktować się z biurem, osobiście, telefonicznie lub e-mailem. Następnie:
- zapytać o dostępność miejsc na wybraną imprezę;
- wypełnić i podpisać 2 egzemplarze Umowy-Zgłoszenia (jeden dla Uczestnika). Umowę-Zgłoszenie można pobrać z naszej strony internetowej (www.supertramp.pl); możemy ją również wysłać e-mailem lub pocztą;
- każdy Uczestnik podpisuje Umowę-Zgłoszenie osobiście lub przez osobę do tego upoważnioną. Uczestnik zostaje umieszczony na liście stałej po podpisaniu Umowy-Zgłoszenia i po dokonaniu wpłaty zaliczki w wysokości określonej w programie imprezy nie więcej niż 30% ceny całkowitej w terminie do 30 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. Pozostałą część kwoty należy wpłacić w terminie od 30 do 25 dni przed rozpoczęciem imprezy. Kwoty można wpłacać w siedzibie Organizatora lub przelewem.
PKO BP PLN: 27 1020 2892 0000 5202 0599 9612 Kod SWIFT: BPKOPLPW
PKO BP EUR: 74 1020 2892 0000 5402 0599 9638 Kod SWIFT: BPKOPLPW
PKO BP USD: 32 1020 2892 0000 5002 0599 9620 Kod SWIFT: BPKOPLPW
Uczestnik może przenieść uprawnienia wynikające z rezerwacji i Umowy-Zgłoszenia na inną osobę spełniającą warunki udziału w imprezie bez ponoszenia dodatkowych kosztów w terminie do 1 dnia od powiadomienia Organizatora; wskazana osoba przejmuje wszelkie obowiązki i koszty wynikające z Umowy-Zgłoszenia oraz Warunków Uczestnictwa. Przeniesienie uprawnień może nastąpić przed zdarzeniami nieodwracalnymi, związanymi z konkretną osobą jak np. termin wykupu bezzwrotnych biletów lotniczych czy termin wyrabiania wiz.
RAMOWY PROGRAM IMPREZY
Programy poszczególnych imprez wraz z podstawowymi informacjami, np. paszportowo-wizowymi, podane są na stronie Organizatora; natomiast informacje na temat sugerowanych rzeczy, które należy ze sobą zabrać, wyżywienia i zabezpieczenia finansowego podczas trwania podróży, bezpieczeństwa, wymaganych szczepień, warunków noclegowych i transportowych, stopnia trudności wycieczki itp. omawiane są bezpośrednio w biurze lub wysyłane (ok. 2 tygodni przed wyjazdem) na adres pocztowy Uczestnika lub jego e-mail. Szczególnie zachęcamy do zapoznania się z informacjami polskiego MSZ-u na temat odwiedzanych krajów, zamieszczonymi na stronie www.msz.gov.pl w zakładce – „Poradnik Polaka za granicą”.
BAGAŻ
Limit bagażu: bagaż główny do 20 kg, bagaż podręczny 5 kg. Na lotach wewnętrznych może obowiązywać dopłata za dodatkowe kilogramy powyżej 15 kg. Bagaż główny najlepiej spakować w plecak (około 60-80 litrów z możliwością regulowania pojemności) a bagaż podręczny – w mały plecak lub podręczną torbę. Przed rozpoczęciem podróży wszystkie sztuki bagażu należy podpisać lub oznaczyć, a także zrobić im zdjęcie; pomoże to w ich identyfikacji, jeśli zostaną zgubione. Podczas zwiedzania bagaż główny pozostawiony jest w miejscu noclegowym; Uczestnik zwiedza z bagażem podręcznym. W czasie trampingu plecak można zabezpieczyć pokrowcem. Wskazane jest, aby bagaż główny nie przekraczał 12-15 kg; jest wtedy bardziej poręczny i można go zapełnić zakupami.
BEZPIECZEŃSTWO
Uczestnicy imprezy powinni zaopatrzyć się w saszetki na dokumenty, takie jak paszport, karty płatnicze i pieniądze. Należy uważnie pilnować dokumentów, pieniędzy oraz bagażu. Wszystkie dokumenty, bilety i karty płatnicze należy skopiować a kopie trzymać w osobnym miejscu, najlepiej w bagażu głównym.
Kraje, do których organizujemy wyprawy trampingowe, wymagają zachowania maksymalnych środków ostrożności. Uczestnictwo w takich imprezach wiąże się z możliwością zachorowania, zranienia a nawet śmierci Uczestnika. Wspomniane sytuacje mogą być spowodowane przez: siły natury, podróżowanie środkami lokomocji, których standard może odbiegać od standardów europejskich, warunki sanitarne, obcowanie z dziką przyrodą czy też inne sytuacje nieprzewidywalne np. lokalną przestępczość, zamieszki czy zamachy terrorystyczne. Uczestnicy imprezy, zdecydowawszy się na udział w trampingu, akceptują takie ryzyko na własną odpowiedzialność. SUPERTRAMP, ze swojej strony, dokłada wszelkich starań, aby wyjazd był maksymalnie bezpieczny; monitorujemy zalecenia polskiego MSZ-u oraz zagraniczne strony poświęcone ostrzeżeniom, na które narażeni są podróżni.
UBEZPIECZENIE
Na mocy zawartej pomiędzy SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. i BIUREM PODRÓŻY umowy generalnej ubezpieczenia nr 206241 każdy Uczestnik imprezy turystycznej biura podróży Supertramp zgłoszony do SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A. zgodnie z postanowieniami umowy generalnej objęty jest ubezpieczeniem SIGNAL IDUNA Bezpieczne Podróże (obejmuje zachorowanie na COVID19), KL – koszty leczenia w zakresie do 30 000 EUR w zakresie standard lub do 150 000 EURO w zakresie podwyższonym (szczegóły podane w programach poszczególnych imprez) , NNW – od następstw nieszczęśliwych wypadków – 15 000 PLN, NWS– trwałego uszczerbku na zdrowiu – 15000 PLN i BP – Bagaż podróżny do 1000 zł. Szczegóły zawarte są w ogólnych warunkach ubezpieczenia Signal Iduna.
Wszystkie rodzaje ubezpieczenia obejmują choroby przewlekłe i nowotworowe.
Ubezpieczenie w wariancie standard nie obejmuje: sportów wyczynowych i ekstremalnych np. zjazd na górskich rowerach, trekking powyżej 3500 m n.p.m., rafting, skoki na bungee itp. W przypadku wyrażenia chęci skorzystania z dodatkowych atrakcji, a co za tym idzie wystąpienia dodatkowych czynników ryzyka, Uczestnik powinien ten fakt zgłosić w Umowie-Zgłoszeniu lub pilotowi najpóźniej dwa dni przed planowanym zdarzeniem. Wysokość składki za dodatkowe ubezpieczenie wynosi 8 USD dziennie, można wpłacić pilotowi. Podpisując Umowę-Zgłoszenie Uczestnik podpisuje oświadczenie o zapoznaniu się z OWU SIGNAL IDUNA. W przypadku zaistnienia konieczności likwidacji szkody Uczestnik wyraża zgodę na zwolnienie lekarzy prowadzących jego leczenie z obowiązku dochowania tajemnicy lekarskiej oraz zezwala na udostępnienie dokumentacji z przebiegu leczenia ubezpieczycielowi. Kwoty ubezpieczenia podane są w specyfikacji poszczególnych imprez. Stroną postępowania jest zawsze poszkodowany (a nie: B.P. SUPERTRAMP) i tylko on może otrzymać zwrot poniesionych kosztów. Pojawienie się każdej szkody należy bezzwłocznie zgłosić telefonicznie do centrum alarmowego SIGNAL IDUNA; koszty są pokrywane przez lokalnego gwaranta ubezpieczyciela. Szczegóły dotyczące OWU SIGNAL IDUNA są dostępne na stronie: www.supertramp.pl, a także przesyłane mailem/pocztą. Dla osób zainteresowanych za dodatkową dopłatą możemy zwiększyć sumę ubezpieczenia. Od każdej podpisanej umowy SUPERTRAMP SP. Z O.O. odprowadza składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny w wysokości: 13 zł, Turystyczny Fundusz Pomocowy w wysokości 13 PLN. Ubezpieczyciel SIGNAL IDUNA POLSKA S.A. przetwarza dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych).
DODATKOWE UBEZPIECZENIE OD KOSZTÓW REZYGNACJI
Każdy Uczestnik imprezy może dodatkowo, we własnym zakresie, ubezpieczyć się indywidualnie od kosztów rezygnacji z imprezy w dowolnym towarzystwie ubezpieczeniowym lub za naszym pośrednictwem w SIGNAL IDUNA POLSKA S.A. z którym to towarzystwem mamy podpisana umowę generalną. Należy pamiętać, że towarzystwa ubezpieczeniowe wymagają wykupienia takiego ubezpieczenia w określonym czasie od daty wpłaty zaliczki lub podpisania umowy, a w sytuacji, gdy do wyjazdu pozostało mniej niż 30 dni – w dniu podpisania umowy lub wpłaty zaliczki. Koszt takiego ubezpieczenia to 6 % ceny imprezy, obejmuje zachorowanie na COVID19, obowiązkową kwarantannę, choroby przewlekłe i nowotworowe. Wykupiona polisa obowiązuje do dnia wyjazdu lub do dnia odwołania wyjazdu z przyczyn niezależnych od organizatora. Koszt takiej polisy nie podlega zwrotowi.
ZWIEDZANIE
Zwiedzanie odbywa się z pilotem, trasą wyznaczoną przez niego, zgodnie z programem wycieczki lub indywidualnie, za zgodą pilota. Istotne jest, aby każdy Uczestnik imprezy pamiętał adres miejsca noclegu oraz wyznaczone miejsce i godzinę odjazdu i zbiórek. Należy pamiętać, że pilot nie jest przewodnikiem sensu stricte i w takich miejscach jak np. muzea, nie może oprowadzać grupy, zawsze jednak służy swoją wiedzą i doświadczeniem. W niektórych miejscach/obiektach możliwe jest wynajęcie miejscowego przewodnika za dodatkową opłatą. Przydatne są przewodniki np.: Pascal, Lonely Planet itp. Podczas zwiedzania, trekkingu, raftingu i innych form przemieszczania się bagaż główny pozostawiamy w miejscu noclegu. Zwiedzamy zazwyczaj z plecakiem podręcznym, butelką wody i sprzętem zapisującym (aparat foto, kamera, dyktafon itp.). W niektórych przypadkach, podczas przelotu z Polski do kraju odwiedzanego i/lub z powrotem, Uczestnicy podróżują sami; pilot odbiera lub żegna wtedy grupę na lotnisku kraju docelowego. Podczas realizacji programu imprezy możliwa jest jego zmiana, jednak wszelkie korekty muszą zostać zaakceptowane przez całą grupę (gdy jedna osoba nie wyrazi zgodny na zmianę programu, pilot jest zobowiązany do jego realizacji). Koszty wynikające z modyfikacji programu pokrywają Uczestnicy (m.in. koszty transportu, noclegu, zwiedzania), a niezrealizowane świadczenia, zawarte w części programu, który został zmieniony, przepadają. W programach trampingów przewidziane są dni wolne, podczas których Uczestnicy mogą skorzystać z dodatkowych wycieczek oferowanych przez miejscowe biura podróży, posiadające odpowiednie zezwolenia i działające zgodnie z lokalnym prawem. Uczestnicy takiej fakultatywnej wycieczki, ponoszą jej koszty bezpośrednio u lokalnego organizatora a niezrealizowane świadczenia przepadają. SUPERTRAMP, nie będąc organizatorem tych wycieczek, nie czerpie z tytułu ich realizacji żadnych korzyści i w przypadku pojawienia się nieprawidłowości, nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za jakość wykonania tych usług. Opiekę nad Uczestnikami, biorącymi udział w wycieczkach dodatkowych (nadprogramowych), sprawują lokalni przewodnicy. Pilot prowadzący grupę posiada rozeznanie na lokalnym rynku i zawsze służy pomocą każdemu Uczestnikowi w celu zorganizowania czasu wolnego.
SZCZEPIENIA
Przed wyjazdem zaleca się odpowiednio wcześniej szczepienia przeciwko błonicy i tężcowi (szczepionka łączona), polio, durowi brzusznemu oraz żółtaczce typu A i B (np. preparat Twinrix). Szczepienie tym preparatem wymaga powtórzenia zabiegu po miesiącu (uzyskuje się wtedy 70% odporności) i po pół roku (100% odporności na 10 lat). Prosimy pamiętać o tym, planując szczepienia. W niektórych krajach Azji i Afryki zaleca się stosowanie środków antymalarycznych (nie ma szczepień przeciwko malarii). Szczepienie przeciwko żółtej febrze jest obowiązkowe (w przypadku pobytu w dżungli) w Peru, Boliwii, Ekwadorze i państwach środkowoafrykańskich m.in. w Kenii, Tanzanii, Etiopii; pozostałe państwa nie wymagają obowiązkowych szczepień przeciwko żółtej febrze. Szczegóły dotyczące możliwych zagrożeń podczas konkretnej wyprawy dostępne są w biurze. W celu uzyskania dokładnych informacji polecamy konsultacje z lekarzem lub kontakt ze stacją Sanepidu.
WYŻYWIENIE W TRAKCIE PODRÓŻY
Kraj można poznać również poprzez kuchnię, dlatego posiłki są nie tylko formą zaspokojenia głodu, ale także próbą odkrywania nowych smaków i przezwyciężania własnych uprzedzeń. Główne posiłki są aranżowane przez pilota. Zazwyczaj cała grupa razem spożywa obiady i kolacje, ale, w zależności od upodobań, istnieje możliwość wybrania innej restauracji lub baru. Lokale polecane są przez pilota tak, aby można było skosztować miejscowej kuchni, w miejscach, gdzie jedzą okoliczni mieszkańcy (co jest również korzystne cenowo). Służby medyczne zalecają picie wyłącznie wody przegotowanej lub sprzedawanej w zamkniętych butelkach, unikania picia napojów z lodem niewiadomego pochodzenia, spożywania surowych ryb i owoców morza; jednak zawsze najlepszym doradcą jest zdrowy rozsądek. Do krajów, gdzie podaż jedzenie nie jest duża (np. Kuba), Uczestnicy mogą zabrać ze sobą kawę lub herbatę oraz grzałkę, aby móc rano przygotować coś do picia. Można też zabrać ze sobą suche, nie psujące się przekąski (herbatniki, konserwy, zupy w proszku itp.). Wszystkie te rzeczy można kupić na miejscu w większości odwiedzanych krajów, dlatego pozostawiamy zabranie tych produktów (w małych ilościach) decyzji Uczestnika.
TRANSPORT LOKALNY
Transport między odwiedzanymi miejscami jest zaplanowany w oparciu o lokalną sieć komunikacyjną, w tym autobusy, pociągi, łodzie, riksze, taksówki itp.; podróżujemy z miejscową ludnością, co pozwala lepiej poznać kraj, który zwiedzamy. W zależności od trasy i trampingu podróż może odbywać się również wynajętymi na konkretną trasę autobusami turystycznymi, mikrobusami, samochodami osobowymi lub terenowymi. Podczas wyjazdów często pokonujemy duże odległości, czasami (stosunkowo rzadko) są to przejazdy w godzinach nocnych. Szczegóły na temat środków transportu zawarte są w programach poszczególnych imprez. Rzadko ale może się zdarzyć zamiana środka transportu na inny niż zaplanowany w programie imprezy, o wyższym lub niższym standardzie.
TRANSPORT LOTNICZY
Na trasach docelowych przeloty odbywają się samolotami rejsowymi, z przesiadką w jednym z portów europejskich. Linie lotnicze zastrzegają sobie prawo do zmian np. godzin odlotów, zmian w rejsach a nawet odwołania lotu w ostatniej chwili; regulowane jest to osobnymi przepisami IATA. W takiej sytuacji program wyjazdu zostaje dostosowany do zaistniałych okoliczności. O wszelkich zmianach informujemy Uczestników przed wyjazdem, z wyjątkiem sytuacji, kiedy zmiany są dokonywane już po rozpoczęciu podróży. W takim przypadku może nastąpić zmiana trasy i czasu trwania wyjazdu. W przypadku wszelkich zmian, opóźnień spowodowanych działaniem linii lotniczej Uczestnikowi przysługuje prawo do odszkodowania, jednak w takim przypadku strona zawsze jest indywidualna osoba/Uczestnik, dlatego konieczne jest zachowanie wszystkich dokumentów podróży związane z przelotem. W związku podwyżkami cen paliwa lotniczego, linie lotnicze często stosują dopłaty paliwowe – już po zakupie biletu, są one niezależne od organizatora i podlegają dopłacie przez Uczestnika.
NOCLEGI
W zależności od miejsca i kraju, do którego jedziemy, standard noclegów jest różny, ale zazwyczaj są to pokoje dwuosobowe (z łazienkami w pokoju lub na korytarzu (rzadko), wyposażone w większości w klimatyzację lub wiatrak, a czasami też w TV). Korzystamy również z gościnności mieszkańców danego kraju i nocujemy w prywatnych mieszkaniach, domach, jurtach, chatach, namiotach (np. na Kubie i kierunkach wschodnich). Ze względu na to, że wyjazdy mają charakter trampingu, pełna infrastruktura turystyczna nie zawsze jest dostępna; nawet podczas jednego wyjazdu różnice w standardzie zakwaterowania mogą być znaczące. Czasami z braku innych możliwości nocleg może się zdarzyć w pokojach 3-, 4- i wieloosobowych. Szczegóły dotyczące noclegów omawiane są przy okazji poszczególnych imprez.
Wiele osób wybiera się na nasze wyjazdy „w pojedynkę”, nie skutkuje to jednak dopłatami do noclegów. Osoby wybierające się w
podróż w pojedynkę kwaterujemy w pokojach razem z innymi Uczestnikami.
WYPRAWA TRAMPINGOWA – co to jest?
Tramping to forma turystyki, która różni się od standardowych wycieczek proponowanych przez biura podróży, gdyż organizowana jest na ogół bez udziału kontrahenta zagranicznego i wymaga od uczestników przystosowania się do miejscowych warunków, np. nie korzysta się z zamkniętych kompleksów hotelowych. Wyjazdy takie charakteryzuje duża różnorodność transportu (samoloty, pociągi, promy, łódki, autobusy, samochody, autostop itp.), co pozwala na dotarcie do najciekawszych a czasami także nieznanych miejsc. Podróżowanie w małych grupach (zazwyczaj od 5 do 12 osób) pozwala na maksymalne wykorzystanie czasu, zobaczenie trudno dostępnych miejsc, znajdujących się często z dala od głównych szlaków turystycznych. Wyprawy takie zapewniają Uczestnikom bardzo dużą samodzielność w realizacji programu, zgodnie z ich zainteresowaniami. Tramping to wielka przygoda, pełna spontaniczności i niespodzianek, dlatego od Uczestników wymagana jest duża aktywność i chęć współtworzenia wyprawy. Sukces całej imprezy zależy od dobrej organizacji grupy i partnerskiego współdziałania.
Sukces wyjazdu zależy w znacznym stopniu od dobrego zorganizowania życia w grupie, rozumianego jako wzajemna współpraca pilota i grupy. Uczestnicy muszą mieć świadomość, że w czasie wyjazdu mogą niekiedy pojawić się trudności np. w pertraktacjach w sprawie noclegu i transportu, zepsucie się środka transportu, gwałtowne zmiany pogody czy nawet klęski żywiołowe lub niepokoje polityczne. Przezwyciężenie ewentualnych trudności może wiązać się z koniecznością dostosowania trasy do nowych warunków oraz, jeśli zaistnieje konkretne zagrożenie, ominięcia pewnych punktów programu. Pilotowi przysługuje prawo ostatecznej decyzji odnośnie zmiany trasy, po wysłuchaniu różnych opinii i propozycji, ponieważ jest kierownikiem grupy, odpowiada za jej bezpieczeństwo przed Uczestnikami i Organizatorem oraz za prawidłową realizację wyjazdu. Pomimo tego, że większość imprez jest organizowana po raz kolejny na danej trasie, to zawsze może wystąpić element przypadku, tzw. „siły wyższej” (jak np. lawiny błotne w Ladakhu, Peru czy cyklon na Kubie), który wymusi zmianę opcji np. plażowania na opcję barową lub wręcz zmianę trasy.
Zmiana standardu wyjazdu trampingowego na inny, w trakcie jego trwania, w sporadycznych przypadkach jest możliwa (np. zmiana standardu noclegu na wyższy, za dopłatą, jeśli nie godzi to w interes grupy i pilot zaakceptuje taką decyzję Uczestnika). Oddalanie się Uczestnika od grupy może nastąpić tylko w przypadku poinformowania pilota, na z góry określony czas i na własną odpowiedzialność, o ile nie godzi to w interes reszty grupy. Uczestnik, który nie może lub nie zgłosi się na zbiórkę w odpowiednim czasie, powinien powiadomić o tym pilota i dołączyć do grupy we własnym zakresie, w przeciwnym razie będzie traktowany jak zaginiony a o tym fakcie będzie poinformowana Ambasada RP w danym kraju oraz miejscowa policja. Każdy Uczestnik dysponuje funduszami na wyżywienie, wstępy do zwiedzanych obiektów oraz na inne zajęcia fakultatywne indywidualnie; należy pamiętać, aby środków finansowych wystarczyło do końca trampingu. Podczas niektórych imprez, zwłaszcza w krajach afrykańskich, konieczne są napiwki dla lokalnych kierowców, przewodników; każdy Uczestnik, zapisując się na taką wyprawę, akceptuje taki stan rzeczy.
W skrajnych przypadkach, gdyby Uczestnik stwarzał notorycznie problemy i kłopoty grupie oraz psuł atmosferę podczas wyjazdu, może zostać wykluczony z trampingu podczas jego trwania, na żądanie wszystkich pozostałych Uczestników i za zgodą pilota (taka sytuacja nie zdarzyła się od początku działalności biura tj. od 1994 r.). Tramping nie jest wskazany dla ludzi nietowarzyskich, egoistycznych, nie potrafiących dostosować się do reszty Uczestników oraz nieakceptujących warunków wyjazdu. Wszyscy zainteresowani, którzy wykluczają możliwość podróżowania lokalnymi środkami transportu (typu: pociąg, autobus, bus, pickup, jeep, riksza), preferują hotele wielogwiazdkowe oraz wykazują niechęć do częstego i długotrwałego przemieszczania się, powinni dokładnie zapoznać się z warunkami i programem konkretnego wyjazdu a także dokładnie przemyśleć swoją decyzję przed podpisaniem Umowy-Zgłoszenia.
Poszczególne imprezy, w zależności od miejsca, w którym się odbywają, mogą znacznie różnić się: standardem noclegów, sposobem i szybkością przemieszczania się, możliwością wypoczynku, najbardziej potrzebnymi rzeczami do zabrania itp. Szczegóły dotyczące wyjazdów zawarte są w programach konkretnych imprez; w przypadku pojawienia się niejasności szczegółowe informacje można uzyskać w biurze SUPERTRAMP.
Wyjazd trampingowy pozwala na intensywne przeżywanie i dogłębne poznanie kraju, który się zwiedza; ujrzenia go takim, jakim rzeczywiście jest, bez lukru i zafałszowań nierzadko obecnych w folderach reklamowych, czy w mediach.
WYPRAWA KLUBOWA
Wyprawa klubowa to wyjazd trampingowy, organizowany przez biuro SUPERTRAMP w nowe, nieeksplorowane jeszcze miejsca, którego celem jest przetarcie szlaku i poznanie trasy razem z grupą, a także przygotowanie programów kolejnych wyjazdów. Taka wyprawa niesie ze sobą ryzyko nieprzewidzianych zdarzeń, jak np.: zmian w programie, pilot potrzebuje czasem więcej czasu na zorganizowanie noclegów, znalezienie restauracji czy zorientowanie się w terenie. Realizacja programu jest bardziej elastyczna, stwarza większe możliwości jego modyfikacji przy współudziale Uczestników. Koszty takiego wyjazdu są niższe niż w przypadku standardowego trampingu. Wyjazd klubowy skierowany jest głównie do Uczestników poprzednich wypraw – naszych Klubowiczów.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Kto jest administratorem Pana/-i danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest SUPERTRAMP SP. Z O.O. z siedzibą przy ul. Karmelickiej 32/15A w Krakowie kod pocztowy 31-128, zwany dalej „Administratorem”. Kontakt z Administratorem w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych możliwy jest poprzez formularz kontaktowy dostępny pod adresem www.supertramp.pl, e-mail: info@supertramp.pl, telefonicznie (+48 12 632-7999) lub pisemnie na adres naszej siedziby.
Czyje dane osobowe przetwarzamy?
Przetwarzamy dane osobowe:
- osób, które podpiszą Umowę-Zgłoszenie na wyjazd organizowany przez SUPERTRAMP SP. Z O.O,
- osób kontaktujących się z nami, których dane osobowe będą przetwarzane w celu, którego dotyczy kontakt.
W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy Pana/-i dane osobowe?
Dane osobowe przetwarzamy w celu:
- zawarcia i wykonania Umowy-Zgłoszenia – podstawą przetwarzania danych osobowych jest niezbędność ich przetwarzania w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
- wypełniania przez nas innych zobowiązań ustawowych – podstawą przetwarzania danych osobowych jest odpowiedni przepis prawa określający nasze zobowiązanie,
- marketingu naszych usług, w tym w celach analitycznych – podstawą przetwarzania danych osobowych jest niezbędność ich przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
Jak długo będziemy przechowywać Pana/-i dane osobowe?
Dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu Umowy-Zgłoszenia lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących Umowy-Zgłoszenia, przepisów o wypełnianiu międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, przepisów o automatycznej wymianie informacji podatkowych z innymi państwami. Przestaniemy przetwarzać Pana/-i dane do celów marketingowych i analitycznych, jeżeli zgłosi nam Pan/-i sprzeciw wobec przetwarzania Pan/-i danych osobowych w tychże celach. Ponadto, jeżeli wyraził Pan/-i zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą kanałów komunikacji elektronicznej (e-mail, sms, kontakt telefoniczny), zaprzestaniemy tych działań, jeżeli wycofa Pan/-i wcześniej udzieloną w tym zakresie dobrowolną zgodę.
Kto może być odbiorcą Pana/-i danych osobowych?
W zależności od realizowanych usług Pana/-i dane osobowe mogą zostać przekazane do:
- upoważnionych do tego pracowników biura,
- podmiotów przetwarzających dane osobowe w naszym imieniu:
– SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A.,
– podmiotów świadczących nam usługi doradcze i księgowe,
– dostawców usług informatycznych,
- innych administratorów danych osobowych przetwarzających dane we własnym imieniu np.:
– ambasad i biur współpracujących przy wystawianiu wiz dla Uczestników wyjazdów,
– podmiotów prowadzących działalność płatniczą np. banków,
– podmiotów prowadzących działalność pocztową lub kurierską,
– innych podmiotów niezbędnych do wykonania Umowy-Zgłoszenia np. firm transportowych, hoteli.
Dodatkowo, Pana/-i dane osobowe mogą być przekazywane do odbiorców znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, z zastrzeżeniem, że nastąpi to wyłącznie w sytuacji, gdy przekazanie danych jest niezbędne do wykonania Umowy-Zgłoszenia.
Jakie Pan/-i prawa w zakresie przetwarzania Pana/-i danych osobowych?
- Prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Dodatkowo, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych, przysługuje Panu/-i prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. W szczególności przysługuje Panu/-i prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby marketingu oraz profilowania.
- W zakresie, w jakim dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy-Zgłoszenia lub przetwarzane są na podstawie zgody – przysługuje Panu/-i prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od nas Pana/-i danych osobowych w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu w celu przesłania ich innemu administratorowi danych.
- Prawo do wycofania udzielonej zgody (nie wpływa to jednak na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, które miało miejsce przed ich wycofaniem).
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych. W celu skorzystania z powyższych praw, należy skontaktować się z naszym biurem. Dane kontaktowe wskazane są powyżej.
Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?
Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową jest konieczne do zawarcia i wykonywania Umowy-Zgłoszenia. Bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie Umowy-Zgłoszenia. Podanie danych osobowych do celów marketingowych jest dobrowolne.
Pisemne potwierdzenie posiadania gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej/umowy ubezpieczenia na rzecz klientów*
Stosownie do postanowień art. 42 ust. 8 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. 2017 poz. 2361)
SUPERTRAMP SP. Z O.O. z siedzibą przy ul. Karmelickiej 32/15A w Krakowie kod pocztowy 31-128
działając jako organizator turystyki/przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych*, posiadający zaświadczenie o wpisie do Rejestru Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych Marszałka Województwa Małopolskiego pod nr Z/8/2016, potwierdza posiadanie zabezpieczenia, na wypadek swojej niewypłacalności, w zakresie:
- pokrycia kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju, obejmujących w szczególności koszty transportu i zakwaterowania, w tym także w uzasadnionej wysokości koszty poniesione przez podróżnych, w przypadku gdy organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych, wbrew obowiązkowi, nie zapewnia tej kontynuacji lub tego powrotu,
- pokrycia wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub każdą opłaconą usługę przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych, w przypadku gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych lub osób, które działają w ich imieniu, impreza turystyczna lub którakolwiek opłacona usługa przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych nie została lub nie zostanie zrealizowana,
- pokrycia zwrotu części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną odpowiadającą części imprezy turystycznej lub za każdą usługę opłaconą przedsiębiorcy ułatwiającemu nabywanie powiązanych usług turystycznych odpowiadającą części usługi, która nie została lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych, lub osób, które działają w ich imieniu,
w formie gwarancji ubezpieczeniowej na rzecz podróżnych*, wystawionej przez SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 31.
Gwarancja/umowa ubezpieczenia obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej oraz umowy o powiązane usługi turystyczne* zawarte w okresie obowiązywania gwarancji, chociażby ich wykonanie nie nastąpiło w tym okresie. Suma gwarancyjna wynosi: 580 000 PLN.
Oryginał gwarancji/kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez adwokata, radcę prawnego lub notariusza* znajduje się u Marszałka Województwa Małopolskiego z siedzibą w Krakowie, ul. Basztowa 22 (adres do korespondencji: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków).
W przypadku niewypłacalności organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych marszałek województwa lub upoważniona przez niego jednostka do wydawania dyspozycji wypłaty zaliczki na pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu podróżnych do kraju prowadzi działania związane z organizacją powrotu podróżnych do kraju, jeżeli organizator turystyki lub przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych, wbrew obowiązkowi, nie zapewnia tego powrotu.
Podróżny ubiegający się o zwrot wniesionych wpłat lub ich części w razie niezrealizowania imprezy turystycznej lub powiązanych usług turystycznych składa zgłoszenie do Gwaranta/Ubezpieczyciela. Zgłoszenie zawiera imię i nazwisko oraz adres do korespondencji podróżnego poszkodowanego w wyniku niewykonania w całości lub w części zobowiązań wynikających z umowy. Do zgłoszenia należy dołączyć:
- kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopie dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
- kopię dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych należności za imprezę turystyczną lub usługi turystyczne, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
- oświadczenie podróżnego:
‒ stwierdzające niewykonanie przez organizatora turystyki lub przedsiębiorcę ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych zobowiązań umownych o określonej wartości,
‒ zawierające wskazanie rachunku bankowego lub rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, na który ma nastąpić wypłata środków z zabezpieczenia finansowego albo wskazanie innego sposobu wypłaty z tego zabezpieczenia.
W przypadku gdy gwarancja/umowa ubezpieczenia, okażą się niewystarczające na pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu podróżnych do kraju oraz na pokrycie zwrotu wpłat lub części wpłat to brakujące środki finansowe wypłaca bezpośrednio poszkodowanemu podróżnemu Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny z siedzibą w Warszawie, ul. Płocka 9/11.
SUPERTRAMP SP. Z O.O z siedzibą przy ul. Karmelickiej 32/15A w Krakowie kod pocztowy 31-128 potwierdza dokonywanie terminowych wpłat składek w należytej wysokości na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny i Turystyczny Fundusz Pomocowy.
